FAQ

Over Bundles


Bundles biedt de beste waservaring in een duurzaam abonnement. Dat doen we voor wasmachines, drogers en vaatwassers. Geniet van kwaliteit en service voor een eerlijke prijs.


Je ontvangt de beste kwaliteit, een duurzame Miele wasmachine, droger of vaatwasser zonder dat je hem hoeft te kopen. Dat scheelt tot wel EUR 1.500,- aan investering.

Omdat je geen eigenaar bent blijf je flexibel. Als je het apparaat niet meer nodig hebt kun je gewoon opzeggen en plaatsen wij het ergens anders.

Je ontvangt ook de Bundles service, vanaf het moment dat je bestelt totdat we het apparaat weer komen ophalen. Van vriendelijke installateurs tot gratis reparaties. Geen gedoe, wél schone was.


Een Bundles abonnement is vergelijkbaar met huren. Je betaalt ook per maand voor gebruik. Er zijn een paar grote verschillen.

  1. Een Bundles abonnement is veel goedkoper dan huren omdat wij alleen met de beste apparaten werken en zorgen dat deze lang meegaan.
  2. In tegenstelling tot een huurcontract kun je een abonnement elke maand opzeggen. Wij geven het apparaat een opknapbeurt en plaatsen het bij een nieuwe klant. Jij betaalt alleen een bijdrage voor het verhuizen van EUR 89,-.
  3. Bundles service is meer dan een apparaat, je kunt makkelijk wasmiddel, energie en vaatwastabletten inkopen en we geven je persoonlijke tips om schoner en zuiniger te wassen.

Je kunt ons altijd mailen op info@bundles.nl, bellen op 085 40 11 908 of bereiken via Facebook of Twitter. Bekijk de contactpagina of vul het contactformulier in.

Online apparaten


Wij verbinden de wasmachine, droger of vaatwasser met het internet via een speciale ‘slimme’ stekker, de Buddy Stekker. Dit apparaat meet het stroomverbruik en verstuurt deze informatie draadloos naar de Buddy Bridge die we verbinden met het internet modem. Via het internet wordt het stroomverbruik naar het Bundles platform verzonden.

We maken geen gebruik van je WiFi netwerk, dus je hebt geen last van storingen of trager internet.


Wij analyseren het stroomverbruik. Onze slimme algoritmes leren over het apparaat en herkennen mogelijkheden om zuiniger en efficiënter te wassen, bijvoorbeeld door te kiezen voor andere wasprogramma’s of temperatuurinstellingen. Als de dat leuk vindt geven wij je persoonlijke tips waarbij we rekening houden met de instellingen die je gebruikt.

Ook het onderhouden van apparaten kunnen we slimmer en efficiënter doen door te leren van de beschikbare informatie. We kunnen zien of het apparaat nog optimaal functioneert en direct ingrijpen als er wat dreigt te gebeuren. Zo kunnen we problemen voorkomen. Dat scheelt kosten en gedoe met monteurs.

Tenslotte kunnen we onze producenten adviseren hoe ze het apparaat nog gebruiksvriendelijker en duurzamer kunnen ontwerpen en produceren.


We meten alleen het energieverbruik van de apparaten en verder niets. Deze informatie wordt natuurlijk vertrouwelijk behandeld en niet gedeeld met andere partijen.

Abonnementen


Wij zijn ervan overtuigd dat onze service van hoge kwaliteit is en dat onze klanten tevreden zijn. Ook begrijpen we het dat een nieuwe situatie, zoals samenwonen met je partner of verhuizen naar het buitenland, ervoor kan zorgen dat je een apparaat niet meer nodig hebt. Daarom mag je elke maand je abonnement opzeggen. Je krijgt je borg echter alleen terug als je vijf jaar of langer klant bij ons blijft. Op die manier voorkomen we dat de kosten voor verhuizingen te hoog worden. 


Je kunt de apparaten altijd van ons overkopen. Wij doen onze best om jou te laten zien dat een abonnement aantrekkelijker is dan het bezitten van een wasmachine, droger of vaatwasser. Als je toch besluit dat je het apparaat liever bezit dan kun je de dagwaarde opvragen en het apparaat overnemen.


Ons aanbod is duidelijk en simpel. We hebben altijd een abonnement dat bij jou past. Kies voor een standaard of een luxe model. De luxere modellen hebben hogere vaste maandelijkse kosten. 

Het variabele gedeelte van het abonnement is een gebruiksvergoeding. Je betaalt EUR 0,40 per keer dat je het apparaat gebruikt.

Rekenvoorbeeld

Je hebt een wasabonnement en je hebt deze maand 15 keer gewassen.

Het vaste maandbedrag is EUR 14,95

De gebruiksvergoeding is 15 x EUR 0,40 = EUR 6,00

De totale abonnementskosten zijn EUR 20,95


Wij voeren een kredietwaardigheidscheck uit en wij behouden ons het recht voor om een bestelling te weigeren in geval van een hoog betalingsrisico.


Geen addertjes! Je zit nergens aan vast. Je kunt elke maand opzeggen. Je borg krijg je terug als je minimaal 5 jaar klant blijft. Zeg je binnen vijf jaar op, dan gebruiken we dit bedrag om de kosten voor het verhuizen van het apparaat naar een nieuwe klant te dekken.

Kwaliteit, service en duurzaamheid


Je kunt altijd bij ons terecht als je vragen of problemen hebt. We nemen binnen 24 uur contact op om je vragen te beantwoorden of een afspraak te maken om eventuele problemen te verhelpen.


Miele maakt de beste wasmachines, drogers en vaatwassers en werkt samen met ons aan een circulaire toekomst. Dat uit zich in duurzaam ontwerp en het gebruik materialen van hoge kwaliteit die hergebruikt kunnen worden.

Door intelligente programma’s en slimme toepassingen gebruiken de apparaten weinig energie, wasmiddel en water.


We stimuleren het gebruik van hoge kwaliteit apparaten in plaats van ‘wegwerpapparaten’. Apparaten die gemaakt zijn van duurzame materialen, zuinig zijn in gebruik en hergebruikt kunnen worden.

We verbinden de apparaten met het internet. Zo kunnen we persoonlijke tips geven om zuinig en efficiënt gebruik. Door slim gebruik en onderhoud gaan de apparaten nog langer mee.

We zorgen dat apparaten efficiënt gebruikt worden. Na het stopzetten van een Bundles abonnement geven wij het apparaat een opknapbeurt voordat we het bij een nieuwe klant plaatsen. Als een apparaat kapot gaat zorgen wij voor reparatie en als het niet meer gemaakt kan worden geven wij het een nieuw leven door de goede onderdelen te gebruiken in geupgrade apparaten.


We voorkomen afval op een aantal manieren:

  • Met een Bundles abonnement kan iedereen apparaten van topkwalitet gebruiken. Deze gaan veel langer mee dan een gemiddeld ‘wegwerpapparaat’. Zo voorkomen we dat er teveel apparaten en materialen worden gebruikt en weggegooid.
  • Door de apparaten te koppelen aan het internet hebben zowel wij als onze klanten inzicht in het verbruik. We kunnen de apparaten zo beter onderhouden en goed gebruik stimuleren zodat ze langer meegaan.
  • Wij zorgen voor reparaties. Als een apparaat niet meer gemaakt kan worden zorgen wij dat het weer bij de Miele fabriek terecht komt. Hier worden ze gebruikt om nieuwe apparaten te maken en dan is de cirkel rond.
  • Door de apparaten te verbinden aan het internet verzamelen we heel veel informatie. Samen met Miele onderzoeken we hoe we nieuwe apparaten kunnen maken die nóg langer meegaan en nóg beter hergebruikt kunnen worden.
  • De apparaten gebruiken weinig energie, water en wasmiddel. Bovendien geven we persoonlijke tips om nóg zuiniger te wassen. Zo voorkomen we samen verspilling van grondstoffen.
  • We helpen je graag om slim en duurzaam energie en wasmiddel in te kopen. Ook door hierbij de goede keuzes te maken kunne we samen afval voorkomen!

Apparaten


Bundles biedt op dit moment wasmachines, drogers en vaatwassers aan in een abonnement. Voor de wasmachine en droger kun je kiezen voor een standaard of een luxe versie. Voor de vaatwasser hebben we een inbouwversie en een vrijstaande variant.

In de toekomst willen we graag meer apparaten in een duurzaam abonnement aanbieden. Heb jij hier leuke ideeën of tips over, stuur dan een mailtje!


Ja dat kan! Je kunt ieder wasmiddel gebruiken gewoon zoals je gewend bent. Je kunt vloeibaar wasmiddel toevoegen in een bolletje of in de wasmiddellade via het automatische doseringssysteem. Heel handig.


De apparaten zijn zuinig in gebruik en gebruiken weinig energie, wasmiddel en water. Dat komt door intelligente wasprogramma’s en een energie-efficiënte motor. De apparaten hebben het hoogste energielabel (A+++).

Bezorging en installatie


Jazeker, bezorging en installatie zijn volledig gratis.


Binnen 3 dagen na je bestelling plannen we de gratis bezorging in.


Jazeker, als je dat wilt nemen we je oude apparaat mee.

Betaling


Bij het bestellen betaal je de borg en de eerste maand vaste kosten. Je kunt hiervoor kiezen tussen Ideal of een overboeking. Kies je voor een overboeking, hou er dan rekening mee dat de bestelling pas wordt geleverd als het bedrag op onze rekening is bijgeschreven.

Bij bezorging heb je de mogelijkheid om een automatische incasso te bevestigen. Je kunt er ook voor kiezen om de factuur elke maand zelf over te maken.

 

 


Je betaalt eenmalig EUR 89,- per apparaat. De borg geldt als garantie dat we het apparaat weer terug krijgen als je het abonnement opzegt. De borg wordt dan natuurlijk weer netjes naar jouw rekening overgemaakt.


Het bezorgen of ophalen van een apparaat is voor ons erg duur. Wij hebben ervoor gekozen geen transportkosten in rekening te brengen of wurgcontracten aan te bieden waarbij je het contract moet afkopen als je ervan af wilt.

Toch moeten wij voorkomen dat we apparaten moeten bezorgen en ophalen bij klanten die maar heel even klant blijven. Daarom betaal je bij het aangaan van het contract een borg die je pas terug krijgt nadat je vijf jaar klant bent gebleven.