Klooker Dennis

Klooker

De aanleiding? Toen ze leerde lezen vroeg de dochter van Dennis Kamst hem wat Bangladesh betekent. Ze had het zojuist gelezen in het labeltje van haar nieuwe jurkje en was nieuwsgierig naar de betekenis van dit interessante woord.

Dennis werd zich opeens heel bewust van de gruwelijkheid van deze vraag. “Hoe leg ik aan m’n dochter uit dat haar jurkje gemaakt is in een warm land, aan de andere kant van de wereld, voor waarschijnlijk nog geen halve euro, door een meisje van haar eigen leeftijd?”

 

De oplossing

Hij vroeg zich af waarom het zo lastig is om lekker te leven met een schoon geweten. Omdat hij zich vooral stoorde aan de intransparantie besloot hij dat het zijn taak was om te laten zien welke producten ‘goed’ zijn en welke niet.

De oplossing: Klooker inspireert haar leden met nieuwe, eerlijke en duurzame producten, met een leuke kennismakingskorting. Dennis pluist precies uit welke producten aan ‘goed’ zijn, waarbij hij let op topkwaliteit, een bewezen verantwoorde productie en mooi design.

Hij deelt zijn bevindingen 6 tot 8 keer per maand met een community van Klookeraars, die nu al meer dan 2000 leden groot is. En Klooker heeft al meer dan 13.000 volgers op Facebook. Niet gek voor een bedrijf dat hier net een paar maand mee bezig is! En ze zijn nu ook net geopend in The United Kingdom!

Dennis heeft jarenlang in de energie- en IT wereld gewerkt. Hij kwam erachter dat hij met zijn kennis kan bijdragen aan eerlijk en verantwoord winkelen. Het is zijn doel om duurzaam winkelen zo snel mogelijk mainstream te maken in Nederland en daarbuiten.

 

Klooker vraagt een kleine maandelijkse bijdrage –  en dat is eigenlijk goed nieuws!

Klooker vraagt voor haar dienst – een beetje tegendraads – de prijs van een kop koffie per maand. Geld vragen voor een mailing? Jazeker! Dat lijkt slecht nieuws, maar dat is het juist niet!

Marktonderzoek laat zien dat de prijs van een duurzaam product vaak nog een belemmering is om het te proberen. Klooker neemt deze belemmering weg door kennismakingskortingen te regelen bij duurzame retailers. Dit kan zij doen doordat zij ervoor kiest om zichzelf niet door die retailer te laten betalen, maar de retailer te vragen die vergoeding in de vorm van korting aan haar leden door te geven. Want hoe meer leden een duurzaam product proberen, hoe vaker niet-verantwoorde producten niet gekocht worden. Dat is impact genereren!

De eerste ervaringen laten zien dat dit harstikke goed werkt! En de prijs van een kop koffie in de maand is betaalbaar voor bijna iedereen.

Op deze wijze kan Klooker zich ook onafhankelijk blijven opstellen van retailers. Zij wordt immers niet door hen betaald, maar door haar leden.

 

Bundles en Klooker

Je hebt al een Klooker abonnement voor € 3,- per maand. Een half jaar abonnement heb je al voor € 9.99 en een jaarabonnement voor €17.99.

De Bundles community kan zelfs rekenen op een extra korting van 50% op een halfjaarsabonnement of een jaarabonnement. Gebruik nu de kortingscode ‘BK2017’ voor 1 juli 2017 en ontvang nu een half jaar of een jaar lang de beste Klooker tips en kortingen voor half geld!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *