assepoester-bundles

Assepoester

Het verhaal van Assepoester bestaat in vele versies, van de gebroeders Grimm, duizend-en-een-nacht, met andere namen, andere gadgets (in plaats van het muiltje) tot andere bespottingen. De versie van Disney is overduidelijk de bekendste. Nu maak ik je graag bekend met de minst bekende versie van Assepoester.

Assepoester, een schat van een meid, werd in het gezin met haar stiefmoeder en stiefzussen niet goed behandeld. Er waren geen huistaken die eerlijk verdeeld werden, alle huishoudelijke taken lagen bij Assepoester. Niet dat je haar hierover hoorde klagen hoor. Dat is niet haar stijl.

 

assepoester-bundles-2

 

Echter op een dag kwam haar ter oren dat de prins een bal organiseerde. Via een Facebook Event had hij alle schone dames van het land uitgenodigd en ten dans gevraagd. Assepoester zag direct een buitenkansje om een nieuw leven op te bouwen. Alleen hoe zou je ooit naar het bal kunnen gaan, ze had nooit genoeg tijd om een jurk te maken. Ze had nog zoveel was te doen.

Ineens verscheen daar Bundles. En de oplossing schoot haar te binnen. Met het laatste geld van haar overleden vader nam ze, met een dikke korting vanwege de crowdfundingcampagne, een abonnement van 6 maanden op een Miele wasmachine.

Alle tijd die ze normaal aan handwassen besteedde, kon ze nu steken in de zoektocht naar de mooiste jurk om de prins te betoveren. Verder had ze haar stiefmoeder, die helemaal niet in Bundles geloofde, overtuigd dat zij de helft van het geld dat ze zouden besparen door de zuinige wasmachine (weinig energie verbruik, weinig waterverbruik, weinig wasmiddelverbruik) mocht houden. Zo spaarde ze dus vanaf dag 1 voor die prachtige jurk. Als het niet zou bevallen, dan zou Assepoester het abonnement zo weer opzeggen. Dan zou die opgehaald worden en ergens anders kleine en grote wasjes doen. Zo gezegd, zo gedaan. Wonder boven wonder werkte de wasmachine fantastisch.

Met het gespaarde geld kocht ze de jurk. Ze ging naar het bal. Ze was zo mooi, en gemaskerd. Onherkenbaar was ze. Ze betoverde de prins en rende van acute verliefdheid en verwarring aan het einde van de avond weg.

Hoe kon de prins nu ooit Assepoester terugvinden?

De prins had geen idee. Alle dames uit het hele land ontmoeten? Hij moest er niet aan denken… Maar de vrouw, de jurk en zelfs de corsage die ze droeg zou hij nooit meer vergeten.

assepoester-bundles-3Assepoester ging voortvarender te werk, als moest ze wel voorzichtig zijn. Als haar zussen maar een idee hadden wat er aan de hand was, dan zouden ze alles doen om haar te dwarsbomen.

Vanuit een fake account plaatste ze een foto van haar corsage met #nofilter #bestnightofmylife op Instagram. De prins had ondertussen zijn communicatie-experts alle online berichten op social media laten analyseren om zijn droomvrouw te vinden.

De corsage popte op in de zoekresultaten en de prins en zijn hele entourage spoeden zich naar het huis van de dame in kwestie. Eenmaal in het huis rende de prins meteen op zijn doel af. Hij volgde de geur die hij herkende. Het was de geur van Seepje, het natuurlijke wasmiddel waar Assepoester altijd mee wast, in combinatie met haar parfum. Hoewel haar zussen nog de aandacht van de prins probeerde te trekken, had de prins Assepoester al gevonden. In kleermakerszit, met een boekje op de wasmachine. Ze vielen elkaar in de armen, wasten voor de rest van hun leven zonder waste en leefden nog lang en gelukkig.